Blog



meten is wetenMeten is weten

Ongeacht waar je mee bezig bent. Het is belangrijk dat je verschillende dingen meet. Meten is weten. En door te weten waar je verbetermogelijkheden zitten kun je gerichter werken.

Meet je doelstellingen en KPI's - Key Performance Indicators

Je kunt van alles meten m.b.t. je doelstellingen en KPI’s (Key Performance Indicators)

Doelstelling Klantenservice

service aanbieden daar waar de klant online is (meetbaar resultaat kan zijn om 20% daling in het aantal telefoontjes naar het call centrum)

Doelstellingen Research en Development

Sneller nieuwe producten op de markt brengen die voorzien in de consumentenbehoefte (meetbaar resultaat kan zijn om binnen 12 maanden minimaal 3 nieuwe producten in de markt te zetten n.a.v. social media signalen)

Doelstellingen voor Markeing & Sales

Leads genereren en verkopen (meetbaar resultaat kan zijn om 30 extra leads per maand te krijgen via social media)

 

Doelstellingen voor Human Resources

zorgen voor voldoende instroom van gekwalificeerd personeel (meetbaar resultaat kan zijn om via Social Media 10 nieuwe medewerkers te werven voor het einde van het jaar)

 

Maar ook Social Media Campagnes zijn meetbaar

Je houdt bij wat je hebt gedaan en wat het resultaat is. Daardoor kun je bij een volgende gelegenheid een vergelijking maken en opnieuw meten wat die resultaten zijn. Ging het beter of slechter? Waar lag dat aan? Wat moet anders? Etc.

Social Media Campagne Workshop

Meer informatie en voorbeelden over het maken van een Social Media Campagne krijg je tijdens onze Social Media workshop  http://www.cursus.pink-lemonade.nl/social-media-campagne-planning