Blog



social media kalenderOndoordacht beginnen is een slecht idee

Als ZZP-er heb je vaak weinig budget, dus is jezelf of je bedrijf via Social Media marketen zeer interessant en goedkoop. Maar veel mensen ‘doen maar wat’. Een goede planning is daarom heel belangrijk. Zet in je agenda of telefoon een reminder dat je op tijd blogt, tweet, post of andere zaken doet die te maken hebben met jouw bedrijf en website. Als je 'zomaar' wat gaat doen, kost het je geld (en soms klanten).

Voorbeeld/Vergelijking - Offline Adverteren

Een goede planning is belangrijk en scheelt je tijd en geld.

Stel je hebt 500 euro voor een advertentie in een magazine of krant. In de meeste gevallen volg je een aantal stappen:

1. Bedenken wat je kunt zeggen voor de ruimte die je kunt betalen (bepaalde afmetingen of aantal regels waar je je aan moet houden).

2. Kladjes maken…verschillende voorbeelden maken. Wellicht anderen vragen hun mening te geven.

3. Controleren op zpelvouten

4. Algemene controle

5. Drukklaar maken & aanbieden aan de uitgever

6. Publicatie


Voorbeeld/Vergelijking - Online Adverteren

Bij Social Media uitingen gaat het meestal zo

1. Nadenken over wat je wilt zeggen (wordt niet altijd toegepast)

2. Publicatie

Dit heeft zowel voordelen als nadelen. Je kunt sneller schakelen en reageren. Maar je kunt ook sneller fouten maken. Het is makkelijker de lucht in te krijgen dan er soms vanaf te halen. Daarom is het goed om bij jouw (marketing)uitingen ook een Planning te maken. --> Wat wil je zeggen, wanneer ga je het zeggen...hoe blijf je interessant? En je zorgt dat je jouw spelling hebt getjekt.

Hulp nodig bij je planning?


Bekijk onze workshop Social Media Campagne Planning http://www.pink-lemonade.nl/diensten/2-uncategorised/2-trainingen#SMCP