Blog

 

meer traffic naar je website

  1. Concentreer je op long tail keywords.

    Vroeger leerden we dat zoekwoorden slechts één woord groot was. Dat is inmiddels passé. Long tail zoekwoorden zijn termen die bezoekers gebruiken kort voordat er een aankoop plaats vindt. Als voorbeeld nemen we het woord 'bankstel'. Dit is een enkel woord als zoekterm. Het is niet specifiek. De bezoeker die op zoek is naar een bankstel heeft waarschijnlijk wat specifieke wensen waar hij of zij op zoekt. Dat is de long tail: "paarse 3-zits bankstel". Via een aantal statistieke programma's kun je zie welke zoektermen jouw bezoeker heeft gebruikt om op jouw site te komen. Zelf kun je natuurlijk ook in zoekmachines een search doen. Je krijgt dan vanzelf 'suggesties' die jij dan weer zelf kunt gebruiken.
  2. Begin een Facebook pagina.

    Veel mensen gebruiken al Facebook maar voor business weten ze niet altijd hoe ze het goed moeten inzetten. Met jouw Facebook pagina kun je naast je engagement met je doelgroep ook traffic naar jouw site brengen door links te delen die naar jouw site leiden.
  3. Blog

    Een blog genereerd meer traffic naar je website om dat je content (de inhoud) steeds vernieuwend is. Een website waar steeds dezelfde informatie staat is niet herhalend interessant.
  4. Intern linken

    Naast het schrijven van relevante en vernieuwende blog posts is het ook verstandig om intern te linken / verwijzen naar andere blog posts die je hebt geschreven. Dit is zeer handig voor SEO als ook voor het verhogen van de 'time-on-site', conversion rates en referral traffic.

 

Zelf nog een suggestie? Deel het op Facebook: www.facebook.com/PinkLemonadeSEO